Tags

, , , ,

Misschien was je het al opgevallen als je veel naar catwalkshows kijkt: The Boy Look. Weg met de rode lippen, zwoele ogen en mooi gevormde wenkbrauwen. Hallo, nieuwe trend! Meer weten? Lees verder!

Make-Up

Eigenlijk hadden we trend al een beetje zien aankomen. Vorig jaar was het namelijk helemaal in om jezelf zo neutraal mogelijk te houden. Eruit zien alsof je weinig / geen make-up op hebt, maar toch wel degelijk make-up draagt. Deze nieuwe trend is hier ook uit opgebouwd: weinig make-up, korte haar en borstelige wenkbrauwen.

Ik denk dat wel veel meiden hun mooie lange lokken willen houden, maar sommige meiden zullen vast ook de lef hebben om hun haar kort te knippen! Maar dat is niet het enige wat deze nieuwe trend kenmerkt.

Ook dikke wenkbrauwen zetten deze trend. Borstel de haartjes omhoog en maak ze mooi vol met wenkbrauwpotlood. Ze ‘mogen’ nog wel een mooie, geëpileerde vorm hebben, maar let op dat ze dik en borstelig zijn / lijken.

En weinig make-up is dan het laatste kenmerk van de boy-trend. Ook met lang haar kan je deze trend alsnog bijhouden, als je dat natuurlijk wilt.

Hoewel het model op de laatste foto eyeliner en mascara draagt, kan je deze beter achterwege laten als je de trend echt wil volgen. Om je ogen toch nog een beetje te laten spreken kan je desnoods oogschaduw aanbrengen in aardetinten. Ook de echte meisjeskleuren zoals rood en roze kan je laten liggen, hieronder valt ook blush. En hieronder vallen helaas ook de lippen. Voor de echte trendlopers dus geen lipgloss meer!

Kleding
Qua kleding is de trend wat makkelijker te volgen. Sowieso waren colbertjes al in, maar nu zijn het dus oversized jasjes (denk aan jasjes van je vader of je grote broer of misschien zelfs ze vriend!). Ook wijde(re) broeken en wellicht met een laag kruis doen het goed bij deze trend.

En natuurlijk de zakelijke kant van de mannen komt naar voren bij deze trend. Zo ook de taille broeken, waar je dan je blouse in doet. Maak deze look af met een (oversized) colbertje en je bent helemaal bij!

Mijn persoonlijke mening? Ik zal niet aan deze trend mee doen, ik hou van make-up en dat gebruik ik dan ook graag. Ook laat ik liever mijn lange lokken hangen, zeker nu de permanent eruit aan het groeien is. Ik hou het liever wél bij de blush, eyeliner en mascara.

Is deze trend wel iets voor jou? Schaam je dan niet en doe lekker mee! Denk niet na over wat anderen van je vinden en mochten ze dan toch nog akelige opmerkingen over je geven: ze zijn alleen maar jaloers omdat jij wél met de mode mee durft te lopen en zij niet.

Bron afbeeldingen.

xoxo