Tags

, ,

Vandaag hoorde ik op het nieuws een schokkend bericht: Een meisje uit het Belgische Gent heeft zelfmoord gepleegd. Waarom? Omdat ze werd gepest op school.

Be-lache-lijk. Niet dat dat de reden was, maar dat ze uberhaupt wordt gepest. We leven in 2011 (bijna 2012) en dat meisje was 16, waarschijnlijk waren haar pesters ook rond die leeftijd. GROW UP. Ik kan hier best boos en geïrriteerd om raken. Ik heb het nooit meegemaakt om gepest te worden, maar heb wel mijn mening erover en ik vind het niet kunnen om mensen te pesten. Pesters halen andere mensen neer om zichzelf beter te voelen. Zielig? Ja! Ik vind niet dat pesters enige reden hebben om hun daden goed te praten, het is niet goed te praten. Pesters weten niet wat ze hun slachtoffer aandoen, meer dan dat ze denken. Elk mens heeft gevoel en gedachten; een onzeker meisje kan zichzelf snel aangevallen voelen. Haar schuld? Nee, wees misschien ‘minder stoer’ en help haar met haar problemen / onzekerheid.

Sta boven het pesten en help het slachtoffer. Hierdoor voel je je waarschijnlijk heel goed, omdat je iemand hebt geholpen en dat verdien je ook! Je bent een held als je pestslachtoffers helpt, dit is echt knap als je dit kan. Ook al heb je de ‘ballen’ niet om een slachtoffer te helpen, zorg dan in ieder geval dat je niet mee doet aan het pesten. Ook kan je het slachtoffer helpen door met haar te praten zonder dat iemand het merkt.

Help alsjeblieft mee om pesters tegen te gaan, want dit soort berichten op het nieuws zijn verschrikkelijk! Je bent niet cool of stoer of ”it” als je meedoet aan pesten!

xoxo.

Bron afbeeldingen.
Ik heb het slachtoffer dat ik bedoelde steeds als ”haar” bestempeld, maar helaas pakken pesters meisjes én jongens als slachtoffers.