Tags

, , , ,


Vandaag is het Coming Out Day 2011. Dit betekent dat je, tegenover de buitenwereld, uit de kast komt. Je vertelt dan aan je ouders, vrienden/vriendinnen en misschien wel de rest van je familie dat je homoseksueel bent. Persoonlijk ben je mijn held van de dag als je dit durft, het lijkt me ontzettend moeilijk.
Ik vind het al moeilijk om tegen mijn moeder te zeggen dat ik een nieuwe vriend heb, laat staan hoe het is als deze nieuwe partner van hetzelfde geslacht is.

Deze dag is onderdeel van de Human Rights Campaign, geaardheid is natuurlijk ook een recht van de mens. Of je nou hetero, homo of bi bent, het zou niks uit moeten maken voor de wereld. Mensen moeten accepteren wie je bent. Het gaat niet om wát je bent, maar wie je bent. Helaas is dit nog moeilijk dezer tijd, maar ik hoop dat we daar allen aan kunnen bijdragen dat homoseksueel geen issue meer is. Eerlijk gezegd hoop ik dan ook dat we deze dag op kunnen heffen, want er is toch ook geen ”feestdag” om tegen je ouders te zeggen dat je een nieuwe vriend hebt, van het andere geslacht? Ik vind het allemaal hetzelfde, hopelijk vinden meer mensen in de toekomst dat ook.


Als je voelt dat vandaag je dag is om uit de kast te komen: laat je niet tegenhouden door wat anderen van je vinden! Het is jouw leven, jij mag zelf weten wie / wat je bent! Sta sterk in je schoenen en hou een positieve houding aan. Veel succes en veel geluk, het zal alleen maar een opluchting zijn!

Liefs, Ariane.