Tags

, , ,

Gosh is typisch zo’n merk waarvan ik niet helemaal overtuigd ben dat de prijzen ook gelijk staan aan de kwaliteit. Sommige producten, zoals de nagellakjes zijn echt hun prijs waard, maar is dit ook het geval bij de oogschaduw van Gosh? Lees verder voor foto’s en mijn mening. 

Om te beginnen bij de verpakking vind ik die van Gosh altijd mooi en tijdloos. Door het matte plastic op sommige verpakkingen vind ik dat dat het merk soms een wat chiquere touch geeft.

Als ik naar de ingrediënten kijk, is het eerste wat me al opvalt de parabenen. Deze zitten in veel producten maar kunnen voor sommige (niet veel!) mensen allergische reacties opwekken. Als laatste ingrediënt staat er BHA (Butylhydroxyanisol). Ik ging dit eens googlen en ik kwam tot een schokkende ontdekking: BHA kan ook allergische reacties opwekken, maar wat belangrijker is: het is carcinogeen voor dieren. Dit betekent dat het kankerverwekkend is bij dieren. Onderzoekers zijn er nog niet uit of dit ook het geval is bij mensen, maar dat is dus wel een reden om op te passen. Ik moet zeggen dat ik niet weet of het kankerverwekkend is als je het inneemt als voeding of als je het op je huid aanbrengt.

Dan de kleuren. Dit oogschaduwdoosje bevat drie kleuren waarmee je goed een (semi-) smokey eye kan maken. Het doosje bevat een witte / zilvere kleur, een taupe kleur en een donkergrijze kleur. Op de swatches zie je dat de pigmentatie wel een beetje tegenvalt. Het product blijft vooral op mijn vingers zitten en komt bijna niet op mijn huid.

Het doosje bevat 2 gram. Gosh is te koop bij het Kruidvat en dit oogschaduw trio kost €8,49. Om nog antwoord te geven op de vraag of de prijs/kwaliteit verhouding klopt: ik vind van niet. Ik had meer pigmentatie verwacht voor bijna 9 euro.

Cijfer: 6

Zou ik dit product opnieuw kopen? Ja.

Volg mij op Twitter!

Abonneer op mijn YouTube kanaal voor meer filmpjes!

Volg mij op Bloglovin’!