Tags

Elke week komt er een nieuwe update over iets van mij. Iets van mijzelf, waar ik mijn mening overgeef en hoe ik iets ervaar. Het artikel over het Bevrijdingsfestival 2011 is hier een beetje een voorbeeld van: ik vertel wat ik heb gedaan en hoe ik het heb beleefd et cetera. Het is dus een persoonlijke touch (: Lees verder voor deze ‘Mijn….

Zoals jullie kunnen zien in dit filmpje, wel exclusief op mijn YouTube kanaal heb ik veel huisdieren. In dit filmpje zagen jullie er al een paar, maar dat zijn zeker niet de enige!

Allereerst mijn grootste trots: Orcardo. Orcardo is voor de paardenkenners een KWPN’er en hij is nu 15 jaar oud. We hebben hem al 11 jaar en ik rij er L1 mee. Hij is 1.72 m. (even klimmen dus!) en gedraagt zich soms nog als een klein kind.

Mijn tweede schatteke is Roxy. Roxy is een kruising tussen een labrador en een border collie (zo’n schapenhond). Ze is vroeger niet zo goed behandeld en we konden haar gratis (!) ergens ophalen. Ze is superlief, luistert echt als de beste en is gewoon een schatje! Ze is ongeveer 5 jaar oud.

Dan de bitch in het gezelschap: Rosientje. Rosientje is een lapjeskat. Haar moeder heette Roos en haar zusje Sientje, vandaar Rosientje. Ze is vroeger van een keukenkastje afgevallen, waardoor ze nu een beetje schuchter is (hersenschudding). Ze kruipt graag in dozen en zoals je kan zien dus ook de poppenwagen van mijn zusje!

Dan Simba… Tja… uhm.. Do I have to say anymore? Hij is zó lief! Echt een knuffelkat die overal bij komt liggen / zitten en dus ook in gaat zitten! Simba is een jaartje ouder dan Rosientje en ze zijn goeie vriendjes (: Beide katten hebben ook geen probleem met de hond.

”WAT ZIJN DIT?!” Dat zijn babymuisjes! De lieve (@#$^#@) verkoopster van het tuincentrum had verteld dat ik 2 vrouwtjes muizen mee naar huis kreeg. NEE, fail. Toen ik op een ochtend wakker werd, hoorde ik apart geluidjes die volwassen muizen niet maken. Ik ging kijken in het hok en ik schrok me echt kapot!

Dit nestje waren er ongeveer 8, wat normaal was. Maar…. nadat deze muisjes zijn geboren, heb ik de vader niet meteen weggehaald… Je kunt het al raden, na een paar maanden had ik nog een nestje babymuisjes. Dit waren er maar liefst 13! Veel te veel! Vaak worden er bij zo’n nest een paar ‘mislukte’ of zieke muisjes geboren, deze eet de moeder dan op. Erg zielig, maar het is de natuur. Uiteindelijk had ik er nog 6 over.

Ik heb alle muisjes teruggebracht naar hetzelfde tuincentrum. Ik heb de moeder en 2 muisjes van het laatste nestje gehouden. De moeder is grijs, de kindjes zijn zwart en bruin. De vader was gevlekt, maar jammer genoeg zat er geen gevlekt muisje in één van de nestjes😦.

Een heel verhaal, kortom: als je een nestje krijgt, haal de vader direct weg! Dit is niet erg voor de baby’s, het is zelfs zo dat de vader de jongetjesbaby’s op kan eten. Alle muisjes zijn gezond, al heeft de moeder wel een soort wratje boven haar oog sindskort. Ze is nu ook al oud en natuurlijk leeggezogen door die nestjes, haha. Ze stinken trouwens wel een uur in de wind, die muizen, bah!

papa en mama muis

papa en mama muis

Het tweede nestje met een vacht! Het muisje met een stip op zijn hoofd en zwarte links ervan heb ik gehouden.

Het tweede nestje met een vacht! Het muisje met een stip op zijn hoofd en zwarte links ervan heb ik gehouden.

Give me a kiss! Dit zijn de 2 zusjes die ik heb gehouden.

Give me a kiss! Dit zijn de 2 zusjes die ik heb gehouden.

Zó, dat was het dan!

P.S. De pony op de aller- allereerste foto is Ricky (vernoemd naar de jongen waar ik die tijd verliefd op was, hahaha). Een Shetlander, helaas moest ik hem verkopen, omdat ik te groot werd. Ik ben er L1 mee geworden.

Volg mij op Twitter!

Abonneer op mijn kanaal op YouTube!

Volg mij op Bloglovin’!