Tags

, , ,

”Aceton in nagellakremover droogt je nagels uit!” … ”Nee hoor, mijn nagels zijn juist gezonder na het gebruik van nagellakremover met aceton!” Je hoort het overal om je heen. Niet? Ik wel! Kijk maar op andere blogs en iedereen heeft er een andere mening over. Dit keer is het tijd voor mijn mening. Benieuwd naar informatie over aceton en mijn mening? Lees snel verder! 

Allereerst, wat is aceton?
Aceton is een oplosmiddel, wat dus vooral gebruikt wordt in nagellakremover. Het is een kleurloze, vluchtige en brandbare vloeistof. Ook werkt het desinfecterend. Dat verklaart dus het feit dat nagellakremover met aceton prikt wanneer je wondjes naast je nagels hebt. Als aceton in aanraking komt met nagellak, lost het de nagellak op, waardoor je het dus makkelijk weg kan vegen met een wattenschijfje.

De voordelen van aceton:
Removers met aceton verwijderen de nagellak sneller en beter dan removers zonder aceton, dit zal je dan ook vooral merken bij nagellak met glitters.

Nailpolish

Mijn mening:
Ik heb een nagellakremover met aceton van Kruidvat eigen merk en een nagellakremover van Essence zonder aceton. Kort gezegd is de nagellak zonder aceton echt crap. Het duurt onwijs lang totdat de nagellak werkelijk van je nagel af is, het werkt dus echt niet fijn. Het verschilt ook per mens en dus per nagels of je nagels/handen uitdrogen na het gebruik van nagellakremover met aceton. Bij mij is dat helaas wel zo, maar ik merk dat ze bij nagellakremover zonder aceton alsnog uitdrogen. Als je ervoor zorgt dat je na het weghalen van je nagellak snel je handen wast, is er weinig aan de hand.

Let op: Er zijn ook nagellakremover waarin geen aceton zit, maar wel methyl-ethyl-ketone, dit droogt je handen en nagels alsnog uit, heeft dus dezelfde werking als aceton wat dat betreft. Dit ingrediënt, ook beter bekend als MEK, zit voornamelijk in removers voor kunstnagels. Qua werking op de ”gewone” nagels heeft het dus weinig verschil in nagellakremovers met aceton.

Karoline Grymyr -

Uiteindelijk is het natuurlijk je eigen keuze of je kiest voor nagellakremover met of zonder aceton. Ik kies liever voor nagellakremover met aceton, voornamelijk omdat het veel beter werkt dan remover zonder aceton. Het is en blijft je eigen keuze natuurlijk! Met deze informatie kom je hopelijk een stapje verder bij het kiezen uit de verschillende nagellakremovers.

Maar waar ik natuurlijk super benieuwd naar ben, is jouw mening. Wat gebruik jij liever: Wel of geen aceton in je nagellakremover?

Volg mij op Twitter

Abonneer op mijn kanaal op YouTube

Volg mij op Bloglovin’