Tags

, , ,

Elke keer probeer ik wel een nieuwe soort make-up remover uit. Mijn ogen kunnen relatief goed tegen ‘felle’, ‘aanvallende’ producten, maar toch wil ik steeds een zachtere make-up remover. Zou die überhaupt wel bestaan?
Ik heb al veel merken geprobeerd en deze keer was ik, door geldnood, uitgekomen bij het huismerk van Kruidvat. Nou, ik was benieuwd!

Op het flesje staat ”voor alle huidtypen”, maar ik vind niet dat hij daar zijn recht aan doet. Zelfs bij mijn ‘sterke’ ogen, prikt het onwijs en kan ik soms mijn oog zelfs niet opendoen, zoveel pijn doet het product dan. Er zit ook parfum en ethanol in. Ethanol is één van de ‘harde’ ingrediënten in make-up, deze kunnen erg schadelijk zijn voor de huid.

Ik raad deze oogmake-up remover niet aan voor meiden met een gevoelige huid, natuurlijk kan je het zelf alsnog testen. Het flesje kost rond de 3 á 4 euro, dus weggegooid geld is het dan ook niet, al zit je dan wel met een vol flesje.

Cijfer: 5, ik kan met dit product leven, maar ik snap heel goed dat mensen met gevoelige ogen / huid hier zeker niet tegen kunnen!
Zou ik dit product opnieuw kopen? Nee, zeker niet! Ik probeer liever een ander merk dat wel lief is voor mijn oogjes!