Tags

, , ,

Oogschaduwbasis is een must als je wilt dat je oogschaduw lang blijft zitten en niet in de plooitjes van je ooglid komt. Met een goede basis voorkom je al veel moeilijkheden. Bij deze review ik dan een product uit een nieuwe limited edition lijn van Essence: You Rock! Dit is een leuke collectie, voor echte rockchicks!
Het is nieuw voor Essence om met een oogschaduwbasis te komen, maar zeker een goede zet. Bij oogschaduwbasis hoort natuurlijk ook oogschaduw, zo heb je eigenlijk al twee vliegen in één klap!

Door de verpakking heen zie je een shimmery substantie, de basis zal je matte oogschaduw dus een subtiele shimmer geven. De applicator is een spons. Persoonlijk verdeel ik de substantie niet met het sponsje over mijn ooglid. Ik ‘veeg’ een beetje op mijn ooglid met het sponsje en ik verdeel het daarna over mijn ooglid. Oogschaduwbasis kan je over je bewegend ooglid en over je wenkbrauwbot verdelen, er zijn geen regels aan verbonden!

Over het algemeen is het een fijn product: goeie applicator, mooie shimmer. Maar er zit toch een nadeeltje aan dit product: er blijven strepen achter op het ooglid, en dat willen we juist vermijden! Na de substantie aangebracht te hebben op het ooglid, zijn er plekken te herkennen waarop opeens veel shimmer zit en plekken waarop er eigenlijk geen shimmer zit. Dit is een nadeel, maar voor een beginnende beauty-addict is dit wel een fijn product! De prijs weet ik niet meer, maar het zal zeker niet meer dan €3 hebben gekost.

Cijfer: 7
Ondanks de strepen shimmer, kan je de oogschaduw nog wel gelijkmatig over het ooglid
aanbrengen zonder nadelige gevolgen.
Zou ik het product nog een keer kopen? Ja.
Deze oogschaduwbasis is het voor deze prijs zeker wel waard om nog een keer te kopen.