Tags

, ,

Laatst was er een actie bij de Etos: Revlon ’24-hours’ Cream van €13 voor €5! Eigenlijk had ik nooit zoveel over Revlon gehoord, ik wist praktisch niks over het merk. Het enige ”bekende” product wat ik van Revlon ken is de Foto Finish Foundation. Ach, dacht ik, 5 euro, het is geen rib uit mijn lijf. Voor deze 5 euro krijg je 125 ml., waar je dus heel erg lang mee kan doen!

Revlon ’24-hours’ cream is een crème voor je gezicht. Ik gebruik hem ’s ochtends en ’s avonds, dit wordt ook aangeraden op de verpakking. Natuurlijk staan ook de ingrediënten op de verpakking.
Wat al meteen opvalt is de ”Prunus Amygdalus Dulcis Oil”, dit is amandelolie. Amandelolie behandelt de droge en ruwe huid. De glycerine die er ook inzit, zorgt ervoor dat het deze ingebrachte vocht vasthoudt. Wat me opvalt, is dat er veel alcohol in dit product zitten, dit staat bekend als (zeer) schadelijk voor de huid. Na een tijd vaak producten met deze ingrediënten erin gebruiken, kan ervoor zorgen dat je huid droog aanvoelt. Ook een schadelijk ingrediënt in dit product is de methylparabeen. Parabenen kunnen voor allergische reacties zorgen op de huid bij gebruik. Pas hier dus mee op! Analine kan hierbij ook een irriterend effect geven op de huid.

Nu we de ingrediënten behandelt hebben, kunnen we verder kijken! De crème bestaat uit een fijne substantie, lekker creamy en goed uitsmeerbaar. De eerste keren dat je de crème op je gezicht smeert voelt het lekker aan. Maar toen ik net weer een beetje op mijn huid smeerde, voelt het toch wel droog en trekkerig. Na een paar keer de crème gebruiken voelt de huid dus niet zo goed aan. Wel opvallend is, is dat de puistjes na enkele dagen van gebruik van deze crème weg zijn.

Cijfer: 6
Het is een fijne crème als je wilt dat je puistjes weggaan. Maar om te voorkomen dat je huid droog en
trekkerig wordt, is deze crème niet aan te raden.
Zou ik Revlon ’24-hours’ cream opnieuw kopen? Ja.
Toch zou ik deze crème opnieuw kopen, ik vind het persoonlijk niet zo erg als mijn huid trekt, ik kan
ermee leven. Ik vind het fijn dat de crème de puistjes weghaalt, dat is ook mijn doel van de crème.