Tags

, , , , , , ,

Een smokey eye palletje kan je als beauty addict niet missen in je stash. Maar voor een beginnend beauty addict, welk budgetmerk is dan het beste? Ik heb gekozen voor een battle tussen Miss Helen tegen Essence. Lees verder voor de uitslag en foto’s! 

Essence met 4 kleuren en een gelliner, die laatste doet even niet mee. Ik kijk bij pallet ook meer naar de zilvere en de donkerste kleur, dat is wel zo eerlijk voor het doosje van Miss Helen. Essence is te koop bij het Kruidvat en het palletje kost €3,49.

Miss Helen met 2 kleuren, hier zat ook een sponsapplicator bij met twee uiteinden. Miss Helen is te koop bij de HEMA en het doosje kost rond de 2 á 3 euro.

Qua verpakking knalt Essence er meteen uit. Het saaie doosje van Miss Helen is niets vergeleken het tijdloze doosje van Essence. Hoewel Essence meer kleuren in het palletje heeft, kan je met twee kleuren zoals bij Miss Helen ook goed een smokey eye maken. Qua naam knalt Essence er ook even lekker uit: 02 Steel Me. ’34’ van Miss Helen is hier wederom niets bij.

Dan het belangrijkste: de swatches. Eerst moet ik even vermelden dat ik de oogschaduw van Miss Helen een beetje brokkelig vind. Bij de swatch van Miss Helen moest ik echt een paar keer met mijn vinger opnieuw in het product. Terwijl ik dit nu typ is deze swatch ook al bijna van mijn pols af.

De swatches van Essence kon ik in één keer doen, zonder meerdere keren meer van het product te pakken. Ook heb ik de gelliner even geswatched, ookal telt deze eigenlijk even niet mee voor deze battle. De swatches van Essence zijn dus beter, omdat deze in één keer een goede pigmentatie geven. Vooral de zilvere kleur is erg gepigmenteerd!

Jullie merkten het vast wel, Essence wint de strijd overtuigend. Miss Helen vervaagt veel te snel en verdient zeker geen 2e aankoop. Essence daarin tegen is het zeker wel waard! Helaas is de Metallic Collectie niet meer in het Kruidvat te koop.

Volg mij op Twitter!

Abonneer op mijn YouTube kanaal voor meer filmpjes!

Volg mij op Bloglovin’!